Webcare in de praktijk

8 maart 2022 (1 dag)

Webcare is online klantenservice met social media. In deze training leer je de praktijk van webcare: hoe gebruik je social media zoals Twitter, Facebook en WhatsApp om klanten snel en goed te helpen?

Inschrijven

Resultaat

Na de training kun je social media optimaal inzetten voor de webcare aan jouw klanten. Je kent de juiste tone-of-voice en je bent een goede analyse van feiten te maken en op die manier webcare zo goed mogelijk in te zetten. Ook kun je op basis van jouw wensen en situatie een monitoringtool kiezen, zoals Obi4Wan of Coosto.

Inhoud

  • Definities en typen webcare
  • Jouw doelstellingen webcare
  • Webcare inrichten in jouw organisatie
  • Het interactiewiel
  • Structureel luisteren en antwoorden
  • Optimale samenwerking: intern en extern
  • Competenties medewerkers en team
  • Tone-of-voice in de dialoog, onder andere met de PIEK-methode
  • Tools voor monitoring
  • Omgaan met weerstand en het tonen van empathie

Praktisch

Cursusduur

1 dag, 10.00 - 16.00 uur

Datum/data

  • 8 maart 2022

Locatie

Kosten

€ 495 exclusief 21% btw

Docenten

In-company

Deze training geven wij ook in-company.

 

Naar boven