Klantgericht communiceren met e-mail

6 oktober 2021 (1 dag)

E-mail is nog altijd het belangrijkste online communicatiemiddel. Het is communicatie van mens tot mens en dit stelt bijzondere eisen aan de communicatie. Mensen verwachten dat het antwoord op hun mail persoonlijk, duidelijk en empathisch is. In deze training leer je deze gebruiksvriendelijke e-mailtjes te schrijven.

Inschrijven

Resultaat

  • Je weet wat een begrijpelijke, eenvoudige tekst is.
  • Je bent bekend met het taalniveau B1.
  • Je schrijf e-mailtjes die aansluiten bij de vraag en de emotie van de vragensteller.
  • Je kent de opbouw van een goed e-mailbericht.
  • Je kunt een goede balans aanbrengen tussen zakelijk en persoonlijk communiceren via de mail.

Inhoud

  • Hoe lezen mensen vanaf een beeldscherm?
  • Het schrijfproces: eerst denken, dan doen
  • Onderdelen van een e-mail
  • De onderwerpregel: dé trigger om een mail te openen
  • Inleiding en afsluiting: de handdruk bij binnenkomst en vertrek
  • De kern van het bericht: de bodytekst
  • Scanbaar schrijven: geef de lezer houvast
  • Begrijpelijk schrijven: zinsbouw en woordgebruik

Praktisch

Cursusduur

1 dag, 10.00 - 16.00 uur

Datum/data

  • 6 oktober 2021

Locatie

Deze training is online.

Kosten

€ 495 ex btw

Docenten

In-company

Deze training geven wij ook in-company.

 

Naar boven