Google Analytics Advanced met Google Tag Manager en Google Data Studio

21 maart 2018 (1 dag)

In deze training leer je Google Analytics professioneel inzetten. Je leert bijvoorbeeld hoe je formulieren goed kunt doormeten en of jouw call-to-actions ook gebruikt worden. Belangrijke onderdelen in de training zijn Google Tag Manager en Google Data Studio.

Inschrijven

Resultaat

Na de training kun je:

  • filters en segmenten aanmaken
  • downloads (pdf-bestanden) meten
  • gebruikersstromen verkennen
  • doelen en trechters inrichten
  • werken met event-tracking
  • zelf tags plaatsen met Google Tag Manager, zodat je niet afhankelijk bent van externe partijen zoals je webbouwer
  • de verschillende stappen in een formulier (funnel of trechter) meten
  • custom reports maken met Google Data Studio

Deze training gaat er vanuit dat je kennis en ervaring hebt met Google Analytics. Heb je dat niet voldoende, volg dan eerst onze basistraining.

Inhoud

In deze eendaagse training beginnen we met het inrichten van Google Tag Manager. We bespreken een aantal interessante statistieken en je gaat deze ook direct aanmaken in je eigen account. Na de training heb je dus een ingericht account en kun je je statistieken gaan bekijken.

Daarna gaan we een aantal mogelijkheden van Google Analytics bespreken die heel handig zijn om echt goede statistieken van je website te verzamelen. Denk aan het goed doormeten van formulieren, het meten van de call-to-actions en het meten van de downloads op jouwsite. Tot slot staan we uitgebreid stil bij Google Data Studio.

Over Google Tag Manager

Google Tag Manager is een dienst van Google die je gratis kunt gebruiken. Je moet hiervoor eenmalig een code plaatsen. Vervolgens kun je via de tool zelf onbeperkt tags aanmaken om allerlei statistieken te kunnen meten. Google heeft een video gemaakt waarin ze laten zien hoe de tag manager werkt.   

Voordelen zijn:

  • Eigen beheer: Je hoeft niet steeds naar je webbouwer voor aanpassingen.
  • Snelle laadtijd pagina's: Niet allerlei verschillende codes in je site, enkel de GTM-code is nodig. Zo hou je een snelle site.
  • Makkelijk: GTM biedt een overzichtelijke interface waar je snel aan zult wennen. Het maken van een nieuwe tag is een kwestie van 5 minuten.
  • Geavanceerd meten: Zoals pdf-downloads, meerdere domeinen en elke stap in een complex formulier.

Voor de training is het nodig dat de trackingcode van Google Tag Manager al geplaatst is in je website. Wil je advies of hulp, mail ons even op info@theinternetacademy.nl.

Over Google Data Studio

 

Praktisch

Cursusduur

1 dag, 10.00 - 16.00 uur

Datum/data

  • 21 maart 2018

Locatie

Kosten

€ 495 ex btw

In-company

Deze training geven wij ook in-company.

Naar boven