Google Analytics voor de non-profit

30 mei 2017 (1 dag)

Voor het vaststellen van de toptaken zijn bezoekersstatistieken onontbeerlijk. In deze training leggen wij dat uit aan de hand van Google Analytics (GA).

Inschrijven

Resultaat

  • Je weet hoe je Google Analytics implementeert op je website.
  • Je kunt de website aanpassen, zodat je ook de juiste data verzamelt.
  • Je weet welke statistieken belangrijk zijn in het vaststellen van toptaken.
  • Je kunt de statistieken op de juiste wijze interpreteren.
  • Je kunt betrokkenen binnen en buiten je organisatie uitleg geven over de statistieken.

Inhoud

  • Instellen code
    Trackingcode plaatsen, doelen definiëren, downloads meten, funnels instellen
  • Analyse gegevens
    Analyse van het bezoek, de inhoud, de bronnen en de doelen
  • Beter meten
    Hoe zorg je dat je statistieken ook bruikbaar zijn? Heb je unieke titels, unieke webadressen? Staat robots.txt goed ingesteld?
  • Verbeteren
    Opzetten van een verbetercyclus, waar let je op, waarop kun je sturen, SMART formuleren van doelstellingen
  • Communiceren
    Hoe rapporteer je de resultaten? Hoe betrek je jouw collega's? Hoe zorg je dat jouw organisatie gaat sturen op data?
  • Strategie
    Bezoekersstatistieken zijn slechts een middel tot een doel. Voordat we met dit middel aan de slag gaan staan we eerst stil bij de achterliggende strategie.

Praktisch

Cursusduur

1 dag, 10.00 - 16.00

Datum/data

  • 30 mei 2017

Locatie

Kosten

€ 495,- ex btw

Docenten

In-company

Deze training geven wij ook in-company.

Meenemen

  • Laptop of iPad
  • Account Google Analytics
  • Account Google Search Console
Naar boven