Google Analytics voor de non-profit

7 november 2017 (1 dag)

Voor het vaststellen van de toptaken zijn bezoekersstatistieken onontbeerlijk. In deze training leggen wij dat uit aan de hand van Google Analytics (GA).

Inschrijven

Resultaat

  • Je weet hoe je Google Analytics implementeert op je website.
  • Je kunt de website aanpassen, zodat je ook de juiste data verzamelt.
  • Je weet welke statistieken belangrijk zijn in het vaststellen van toptaken.
  • Je kunt de statistieken op de juiste wijze interpreteren.
  • Je kunt betrokkenen binnen en buiten je organisatie uitleg geven over de statistieken.

Inhoud

  • Instellen code
    Trackingcode plaatsen, doelen definiëren, downloads meten, funnels instellen
  • Analyse gegevens
    Analyse van het bezoek, de inhoud, de bronnen en de doelen
  • Beter meten
    Hoe zorg je dat je statistieken ook bruikbaar zijn? Heb je unieke titels, unieke webadressen? Staat robots.txt goed ingesteld?
  • Verbeteren
    Opzetten van een verbetercyclus, waar let je op, waarop kun je sturen, SMART formuleren van doelstellingen
  • Communiceren
    Hoe rapporteer je de resultaten? Hoe betrek je jouw collega's? Hoe zorg je dat jouw organisatie gaat sturen op data?
  • Strategie
    Bezoekersstatistieken zijn slechts een middel tot een doel. Voordat we met dit middel aan de slag gaan staan we eerst stil bij de achterliggende strategie.

Praktisch

Cursusduur

1 dag, 10.00 - 16.00

Datum/data

  • 7 november 2017

Locatie

Kosten

€ 495 ex btw

Docenten

In-company

Deze training geven wij ook in-company.

Meenemen

  • Laptop of iPad
  • Account Google Analytics
  • Account Google Search Console
Naar boven