Google Analytics voor de non-profit

7 november 2017 (1 dag)

Voor het vaststellen van de toptaken zijn bezoekersstatistieken onontbeerlijk. In deze basistraining leggen wij dat uit aan de hand van Google Analytics, een van de populairste pakketten voor het meten van webbezoek.

Inschrijven

Resultaat

  • Je weet hoe je Google Analytics implementeert op je website.
  • Je kunt de website aanpassen, zodat je ook de juiste data verzamelt.
  • Je weet welke statistieken belangrijk zijn in het vaststellen van toptaken.
  • Je kunt de statistieken op de juiste wijze interpreteren.
  • Je kunt betrokkenen binnen en buiten je organisatie uitleg geven over de statistieken.

Dit is een basistraining. Wij geven ook een Google Analytics training voor gevorderden  ,als je als ervaren gebruiker meer uit jouw bezoekersstatistieken wilt halen. 

Inhoud

  • Instellen code
    Trackingcode plaatsen, doelen definiëren, downloads meten, funnels instellen
  • Analyse gegevens
    Analyse van het bezoek, de inhoud, de bronnen en de doelen
  • Beter meten
    Hoe zorg je dat je statistieken ook bruikbaar zijn? Heb je unieke titels, unieke webadressen? Staat robots.txt goed ingesteld?
  • Verbeteren
    Opzetten van een verbetercyclus, waar let je op, waarop kun je sturen, SMART formuleren van doelstellingen
  • Communiceren
    Hoe rapporteer je de resultaten? Hoe betrek je jouw collega's? Hoe zorg je dat jouw organisatie gaat sturen op data?
  • Strategie
    Bezoekersstatistieken zijn slechts een middel tot een doel. Voordat we met dit middel aan de slag gaan staan we eerst stil bij de achterliggende strategie.

Praktisch

Cursusduur

1 dag, 10.00 - 16.00

Datum/data

  • 7 november 2017

Locatie

Kosten

€ 495 ex btw

Docenten

In-company

Deze training geven wij ook in-company.

Opleiding

Deze training wordt ook gegeven in onze Opleiding Online Professional

Meenemen

  • Laptop of iPad
  • Account Google Analytics
  • Account Google Search Console
Naar boven