Digital governance en toptaken

In deze 2-daagse training leer je hoe je je doelen kunt bereiken. Je leert wat digital governance is, hoe je processen organiseert in je team en wat contentstrategie betekent. Je leert hoe je de klant centraal stelt en je collega’s daarin meeneemt, zodat zij dit ook willen.

Deze cursus zijn wij op dit moment aan het herzien.

Resultaat

  • Je weet wat contentstrategie en wat digital governance is en kunt dit aan anderen uitleggen
  • Je weet wat je rol en taak is binnen het vraagstuk waar je voor staat
  • Je leert wat je invloed is op processen die je verhinderen de klant centraal te stellen
  • Je kent diverse stadia van ontwikkeling en in welke fase jouw organisatie zit en wat dit betekent
  • Je kent de voorwaarden voor een optimale digitale dienstverlening.
  • Je kent de taken van een online team en weet dit te vertalen naar jouw situatie
  • Je weet hoe je de toptaken van gebruikers van jouw website(s) ontdekt
  • Je kunt zelf acties formuleren en uitvoeren voor digital governance

Inhoud

Docenten: Wiep Hamstra en Michiel Duijsings

We gaan aan de slag met de basis van ons vak: begrip van de concepten waar we mee werken. Er is er namelijk vaak discussie over concepten die voor onszelf ook niet helder zijn. Daarom leggen we de basis om te begrijpen wat (digitale) dienstverlening en webcommunicatie is.

Digital governance betekent het kader waarbinnen taken, rollen en bevoegdheden duidelijk zijn over alles dat gaat over digitale strategie, beleid en standaarden. Maar hebben we dat zelf allemaal helder? Wat is een strategie en hoe verhoudt zich dat tot ons werk? Wie moet het dan uiteindelijk allemaal doen? Soms is dat niet helder of zijn er niet eens genoeg mensen om het benodigd werk te doen. We gaan daarom ook kijken naar het functioneren van het online team en we gaan aan de slag met andere oplossingsrichtingen die we gewend zijn.

In de training ga je verder aan het werk met het hoe en waarom van toptaakmanagement. Het formuleren van een strategie en kaders hoort daarbij.

Elke deelnemer krijgt een kort telefonisch intakegesprek.

Praktisch

Cursusduur

2 dagen , 10.00 - 16.00 uur

Locatie

Deze training is online.

Kosten

€ 950 exclusief 21% btw

Docenten

Literatuur

De trainers verstrekken aanvullende literatuur op basis van leerwensen.

In-company

Deze training geven wij ook in-company.

 

Naar boven