Antina van der Veen

Specialist webcare, social media & community

Antina van der Veen

Antina van der Veen is eigenaar van Social Connection en netwerkpartner van Upstream. Ze helpt organisaties bij het implementeren van social service/webcare. Samen met Arne Keuning verzorgt zij de training Webcare in de praktijk.

Haar motto is “You are what you do, not what you say you’ll do”, een quote van psychiater Carl Gustav Jung. Doe geen loze beloften, maar maak waar wat je belooft aan je klanten. Dat geldt ook voor social media. 

Social media geven organisaties een prachtige, transparante mogelijkheid om missie, visie en kernwaarden te laten doorklinken in de interactie met stakeholders.

In 2010 begon Antina met het implementeren van social service bij haar werkgever Menzis. Ze schreef de business case, startte een pilot, trainde medewerkers en ging aan de slag als coördinator/teammanager van het webcareteam. Menzis werd 3 jaren op rij (2011, 2012, 2013) door ITDS uitgeroepen tot beste zorgverzekeraar op het gebied van social media. In 2014 richtte Antina Social Connection op. Een bedrijf dat (middel)grote ondernemingen adviseert in het gebruik van social media voor klantenservice en reputatiebescherming.

Antina gelooft in een integrale aanpak met korte lijnen tussen afdelingen. Want om de berichten van stakeholders te beantwoorden heb je de hele organisatie nodig. Van de klantenservice en de marketing/communicatieafdeling tot aan de backoffice. Naast implementatieprojecten geeft Antina ook trainingen, workshops en presentaties over webcare. Bij ons geeft ze samen met Arne Keuning de training Webcare in de praktijk.

Overzicht docenten
Naar boven