Webcare in de praktijk

Webcare is online klantenservice met social media. In deze training leer je de praktijk van webcare: hoe gebruik je social media zoals Facebook, WhatsApp en X, voorheen Twitter, om klanten snel en goed te helpen?

Deze training geven wij alleen in-company.

Resultaat

Na de training kun je social media optimaal inzetten voor de webcare aan jouw klanten. Je kent de juiste tone-of-voice en je bent in staat een goede analyse van feiten te maken en op die manier webcare zo goed mogelijk in te zetten. Ook kun je op basis van jouw wensen en situatie een monitoringtool kiezen, zoals Obi4Wan of Coosto.

Inhoud

  • Definities en typen webcare
  • Jouw doelstellingen webcare
  • Webcare inrichten in jouw organisatie
  • Het interactiewiel
  • Structureel luisteren en antwoorden
  • Optimale samenwerking: intern en extern
  • Competenties medewerkers en team
  • Tone-of-voice in de dialoog, onder andere met de PIEK-methode
  • Tools voor monitoring
  • Omgaan met weerstand en het tonen van empathie

Praktisch

Cursusduur

1 dag, 10.00 - 16.00 uur

Locatie

Utrecht

Kosten

€ 595,- exclusief 21% btw

Docenten

In-company

Deze training geven wij ook in-company.

 

Reviews

Review plaatsen

Japke, World Animal Protection Nederland, 11 juli 2021:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

De cursus is goed te volgen, het was interessant en erg interactief. We zaten in een klein groepje, wat ik persoonlijk fijn vond want zo was er veel tijd om voorbeelden van de eigen organisatie te bespreken en vragen te stellen.

Annemijn, Mo & Mo, 3 januari 2018:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Webcare in de praktijk: wat een leuke en leerzame training! In een kleine groep (slechts 6 deelnemers) werden we uitgedaagd om na te denken over webcare en wat het voor ons werk / onze organisatie kan betekenen. Antina praatte ons ahv voorbeelden en cases bij over de ins en outs en er was veel ruimte voor discussie en overleg. Een geslaagde dag!

Corja, Waterschap Vallei en Veluwe, 27 september 2017:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

Fijn dat het maar een klein groepje was, waardoor je elkaars ervaringen en ideeën kunt delen.
Duidelijke praktijkvoorbeelden hoe het wel en niet moet.
Goede cases met duidelijke uitleg van Antina.
Interessante overzichten met cijfers over het gebruik van sociale media.
Praktische tips op een muismat en boekje om mee naar huis te nemen.

Hans, Acer.com, 23 juni 2017:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

De training sluit perfect aan op onze werkwijze en organisatie. De training bestond uit een goede mix van theorie en oefeningen waarmee de theorie direct toegepast moest worden. Daarnaast was de training concreet opgezet voor de trainees maar zaten er ook train-the-trainer elementen in waar ik als trainer handig gebruik van kan maken!

Anje, Wetterskip Fryslân, 6 september 2017:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Hele leerzame training met veel bruikbare praktijktips die we meteen in ons werk kunnen toepassen. Vooral de voorbeelden van hoe het 'mis' kan gaan in de social media-wereld spreken tot de verbeelding. Een hele fijne trainster die op een nuchtere en transparante manier lesgeeft. Dankjewel!

Nico, Wetterskip Fryslân, 6 september 2017:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

Erg goede training gehad van Antina met bruikbare eye-openers en praktische tips. Zeker een aanrader!

Hanneke, Wetterskip Fryslân, 6 september 2017:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

Praktische en inspirerende training. Antina geeft goede tips en voorbeelden waar je meteen mee aan de slag kunt!

Marjan, Wetterskip Fryslân, 6 september 2017:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

Een nuttige, informatieve training. Het eerste deel over onze eigen pagina's (FB, Twitter, etc); de do's en don'ts (over 'beter niet') en het waarom. Het tweede deel heeft - weer - bijgedragen aan de bewustwording over de invloed die social media kan hebben.

Anita, gemeente Rheden, 28 maart 2017:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Nuttige training die op een leuke manier gebracht werd. Veel handvatten gekregen om binnen ons bedrijf webcare verder uit te breiden en soepeler te laten verlopen.

Wilma, gemeente Oss, 28 maart 2017:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Fijne training. Erg tevreden. Leuke voorbeelden gezien. Veel inspiratie opgedaan. Ik heb er zin in om er mee aan de slag te gaan.

Marjolein, Athlon, 28 maart 2017:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

Leuke, leerzame en interactieve training. Er worden goede praktijkvoorbeelden gegeven.
Daarnaast is het interessant om te horen hoe andere bedrijven het aanpakken met webcare.

Amber, Athlon, 28 maart 2017:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Het was een zeer inspirerende en leuke dag! Goed om ook ervaringen te kunnen delen met elkaar. De cursus is zeker een aanrader.

Maryella, gemeente Rheden, 28 maart 2017:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Als beginnend webcare-medewerker ben ik uitgebreid voorzien van alle algemene informatie om namens mijn werkgever de social media correct te verzorgen. Wat is zelf erg leuk vond, is dat Tanja ook de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in de deelnemende bedrijven, en berichten van mijn eigen organisatie terug te zien in de presentatie. Top!

Giannini, Bureau Krediet Registratie, 25 november 2016:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Het was echt een leuke maar vooral leerzame training. Wij konden niet wachten om dit op het werk te delen.

Marit, Bureau Krediet Registratie, 18 november 2016:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Super leerzaam en leuke voorbeelden uit de praktijk! Wij gaan hier zeker vol enthousiasme mee aan de slag!

Hedy, Stichting Pensioenregister, 18 november 2016:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

Een fijne en informatieve training van de schrijfster van het boek, Antina van der Veen met goede voorbeelden veel tips en trucs die wij zeker zullen toepassen in de toekomst.

Miriam, gemeente Venlo, 13 november 2015:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Een leuke en vooral inspirerende training. Not one dull moment.
Arne was goed voorbereid en daardoor kregen wij een training op maat. Wij gaan aan de slag!

Michael, Woningcoöperatie Groen West, 14 juni 2015:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Arne Keuning, onze trainer, wil mensen graag echt helpen iets te leren. Een groep KCC medewerkers van GroenWest is dankzij zijn training goed van start gegaan met webcare. Dank daarvoor.

Stefanie, gemeente Emmen, 14 juni 2015:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

De training was leuk met praktische tips. Als gemeente staan we aan het begin van webcare gebruik en ik heb veel ideeën opgedaan voor de notitie die ik moet gaan schrijven. Ben benieuwd hoe het toepassen in de praktijk gaat.

W. de Vries, Intermaris, 12 december 2014:

5 van 5 sterren 5 van 5 sterren

Wij zijn erg tevreden over de training Webcare die Arne Keuning aan medewerkers van onze woningcorporatie gaf. De training werd op maat gemaakt op basis van onze situatie en wensen. Een pragmatische training waar we echt iets aan hebben. Met voorbeelden waar wij dagelijks mee te maken hebben op Social Media. Kortom een aanrader.

Marijn, gemeente Opsterland, 7 april 2014:

4 van 5 sterren 4 van 5 sterren

Inspirerende training van Arne Keuning, die in de praktijk dagelijks bezig is met het opzetten en verbeteren van webcare. Veel nieuwe inzichten opgedaan en zelfs de after-dinner-dip kon geen roet in het eten gooien ;) Goede input gekregen om zelf aan de slag te gaan met een advies voor de inzet van webcare bij een gemeente.

Terug naar overzicht
Naar boven